0.9 C
Telšiai
2025 / 03 / 25

Neigiami komentarai soc. tinkluose – kada verslas juos gali šalinti?

Ar jau skaitėte?

Soc. tinklai jau kurį laiką yra viena iš pagrindinių priemonių verslams bendrauti su savo klientais, reklamuoti savo prekes ir paslaugas, o viešas grįžtamasis ryšys daro itin didelę įtaką klientui spendžiant, ar įsigyti konkrečią prekę ar paslaugą. Vis dėlto, internetinių atsiliepimų ir komentarų valdymas gali būti iššūkis verslui, siekiant palaikyti teigiamą reputaciją, todėl kyla klausimas – ar soc. tinkluose verslas gali trinti jiems nepalankius komentarus? Ir kaip reikėtų laviruoti reputacijos ir teisinių reikalavimų labirinte? Advokatų kontoros „TGS Baltic“ teisininkė Violeta Mačiulytė teigia, kad atsakymas į šiuos klausimus yra glaudžiai susijęs su subtilia pusiausvyra tarp verslo interesų ir vartotojų teisių užtikrinimo.

- Reklama -

Šalinti ar palikti?

Lietuvos vartotojų teisių apsaugos įstatymai nustato verslo pareigą vykdyti sąžiningą komercinę veiklą. Tai lemia verslo pareigą teikti vartotojams aiškią ir skaidrią informaciją apie savo produktus ir paslaugas, įskaitant klientų atsiliepimus bei komentarus interneto erdvėje. Neigiamų komentarų ar atsiliepimų pašalinimas gali kelti abejonių dėl skaidrumo ir potencialiems klientams matomos informacijos tikslumo.

Advokatų kontoros „TGS Baltic“ teisininkė Violeta Mačiulytė.

Kartu, siekiant užtikrinti vartotojų teises, nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymas draudžia klaidinančios komercinės veiklos praktiką, kuri apima ir manipuliavimą klientų atsiliepimais soc. tinkluose arba jų cenzūravimą. Kitaip sakant, verslininkai, administruojantys soc. tinklų paskyras, šiuo atveju turėtų būti atsargūs ir nesiimti veiksmų, kurie galėtų klaidinti vartotojus arba iškreipti bendrą įspūdį apie jų prekes bei paslaugas, t.y. vengti trinti neigiamus komentarus apie atsiliepimus.

Vis dėlto pasirinkus pašalinti vieną ar kitą paskyros lankytojų komentarą, kartu gali būti pažeistos ir įmonės klientų saviraiškos laisvės. Tai ypač aktualu, jei klientų palikti komentarai yra kritiški, vienaip ar kitaip darantys neigiamą įtaką prekės ar paslaugos reputacijai, tačiau nėra savaime šmeižiantys, įžeidžiantys ar kitaip žalingi.

Pažeidus taisykles – ištrinti galima

Žinoma, visi šie reikalavimai nereiškia, kad verslo paskyrų administratoriai turi palikti visus lankytojų komentarus. Neigiamų komentarų ar atsiliepimų pašalinimo draudimas negalioja tais atvejais, kai jie akivaizdžiai pažeidžia soc. medijų platformų taisykles ir bendruomenių standartus. Platformų gairės visuomet aiškiai nurodo, kokio tipo turinys yra laikomas neteisėtu ir gali būti pašalintas. Pavyzdžiui, „Facebook“ bendruomenės standartai draudžia komentarus, kurie kursto neapykantą, yra grasinantys, suponuoja tiesioginius išpuolius prieš asmenis ar grupes, taip pat iš netikrų paskyrų skelbiamus arba patenkančius į „šlamšto“ kategoriją komentarus. Vadovaudamiesi šiomis gairėmis verslai turi užtikrinti, kad jų veiksmai atitiktų konkrečios platformos taisykles.

Kaip saugiai laviruoti tarp verslo interesų ir teisinių reikalavimų? Galimybes pašalinti neigiamus komentarus ir atsiliepimus reikėtų vertinti per proporcingumo prizmę. Neigiamų komentarų ir atsiliepimų trynimas turėtų būti paskutinė priemonė, atliekama tik tuomet, kai komentarai yra žalingi, įžeidžiantys arba pažeidžiantys atitinkamos platformos taisykles bei standartus. Daugeliu atveju tikslingesnis žingsnis galėtų būti tiesioginis bendravimas su nepatenkintais klientais, klientui rūpimų klausimų sprendimas ir atsakymas.

- Reklama -

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas 0 / 5. Balsų skaičius: 0

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Kadangi šis įrašas buvo naudingas...

Sekite mus socialiniuose tinkluose!

TOP naujienos

Su šiais „Rimi“ privačios linijos produktais pasigaminsite „Michelin“ restorano šefės pyragą vos už 8 eurus

Kakava turi virš 600 aromato junginių, todėl jos skonis toks kompleksiškas. Ši įvairovė leidžia šokolado gamintojams kurti įvairių skonių produktus, atsižvelgiant į kakavos kilmės...

Kodėl prekės vienuose prekybos tinkluose pigesnės nei kituose?

Dažnai panašių ar net tokių pačių prekių kaina skirtinguose prekybos tinkluose labai varijuoja. Nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad žemesnę kainą dažnai lemia...

Dėl erkinio encefalito trys asmenys paguldyti į ligoninę – įtariama užsikrėtė per ožkų pieną

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro duomenimis (ULAC), šių metų liepą trys asmenys paguldyti į ligoninę dėl erkinio encefalito (EE), kuriuo, kaip įtariama, jie užsikrėtė...

Kaip mes sutaupome milijonus eurų valstybės lėšų

Nuo studento iki didžiules apyvartas generuojančio verslo, nuo dirbtinio intelekto iki mokslo inovacijų. Šiandien gausybė sričių vis drąsiau pasitelkia reikšmingą ir aktualią informaciją, kurią...

Apie ŽIV moteris sužinojo tik pastojusi: liga vis dar gąsdina lietuvius

Daugybe klaidingų įsitikinimų apipinta žmogaus imunodeficito viruso (ŽIV) liga, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro duomenimis, 2021 metais Lietuvoje buvo diagnozuota 121 asmeniui. 76,9 proc. naujai...

Miško paklotėje jau šmėžuoja voveraitės: ką auksaspalvis grybų pigmentas išduoda apie maistines savybes?

Miško derlius, prisirpinęs daugelį vitaminais gausių uogų, pradeda užderėti grybais –akį greitai patraukia samanose geltonuojančios voveraitės. Anot gydytojos dietologės dr. Editos Gavelienės, šio grybo...

PORTALO SKAITOMIAUSI

JUMS PARINKTOS NAUJIENOS