Išvesti paralelę tarp maisto ir automobilio pirkimo, su pristatymo į namus paslauga – dabartiniame laike nėra nieko stebinančio. Tiek norimą patiekalą, tiek automobilį žmogus gali išsirinkti paprasčiausiai iš nuotraukos matomos telefono ar kompiuterio ekrane, už jį susimokėti ir, nurodant adresą, gauti į norimą pristatymo vietą. Automobilius, kaip ir kasdienio vartojimo prekes, šiandien galima įsigyti net neiškeliant kojos iš namų.
Apsipirkti internetu – paprasčiau
Jei anksčiau neįprastai ar net skeptiškai buvo žiūrima į internetinę prekybą tokių didelių ir vertę turinčių prekių kaip transporto priemonės – karantino laikotarpiu tai pasikeitė. Žmonės ėmė pirkti įvairius didesnius daiktus, automobilius, net būstą, pasikliaudami rašytine ir vaizdine informacija, pateikta internete. Toks būdas apsirūpinti kasdienio patogumo prekėmis greitai pritapo ir yra vertinimas iki šiol. Tai patvirtina skaičiai.
Kaip rodo sertifikuoto naudotų automobilių pardavėjo „Longo LT“ užsakymu atlikta Lietuvos gyventojų apklausa, net 52,8 proc. respondentų šiemet ketina automobilį įsigyti internetu, o 32 proc. teigia pasinaudosiantys automobilio pristatymo į namus paslauga. Mažuma, 16,5 proc. respondentų, tokį būdą įsigyti automobilį – atmeta.
„Per pandemiją daugelis suprato, kad jų verslas išsilaikys, jei jis bus lankstus ir prisitaikys net prie tokių keblių sąlygų, kai klientas atvykti iki fizinės parduotuvės negali. Tad nenuostabu, kad išaugo internetinio apsipirkimo bumas, kuris, kaip matom, pakeitė žmonių apsipirkimo įpročius ilguoju laikotarpiu. Žmonės lig šiol perka automobilius ar bet kokius didžiagabaričius daiktus internetu, nes įsitikino, kad tai daryti yra saugu, patogu ir labai paprasta – prekė greitai pasiekia jų namų kiemą“, – sako automobilių ekspertas.
Garantijų suteikimas – svarbus kriterijus
Užsakytos apklausos tikslas taip pat buvo išsiaiškinti, į ką pirkėjai, įsigydami automobilį, labiausiai atkreipia dėmesį tą darydami ne gyvai, o internetu. Daugiau nei pusė (58,8 proc.) respondentų tvirtino, kad jiems labai svarbu, jog automobilių pardavimų portale būtų pateikti išsamūs automobilių aprašymai ir gausių automobilių nuotraukų rinkiniai.
„Čia viskas taip pat kaip ir užsisakant maistą ar bet ką kitą internetu – prekės išvaizda nuotraukoje ir jos aprašymas turi atitikti tikrovę. Manyčiau, kad dar griežčiau šios taisyklės turėtų būti laikomasi perkant automobilį ar kitus brangius daiktus, o pardavėjai savo ruožtu turėtų dalintis išsamia ir teisinga informacija savo internetinėje parduotuvėje“, – pažymi P. Valiukėnas.
Respondentai taip pat minėjo, kad perkant automobilį internetu svarbu popardaviminių garantijų suteikimas (58,8 proc.), bandomieji važiavimai (46,3 proc.) ir 14 dienų pinigų grąžinimo garantija (39 proc.).
„Visų pirma, naudotas automobilis, tai automobilis su istorija, kas reiškia, kad jis jau turėjo šeimininkus, dalyvavo eismo sraute, tad natūralu, kad planuojantiems įsigyti tokią transporto priemonę reikėtų atidžiai susipažinti su automobilio dokumentais bei pirkimo-pardavimo sąlygomis – t.y., ar jose yra numatyta galimybė atgauti pinigus, jei transporto priemonė pasirodys esą netvarkinga“, – teigia automobilių ekspertas ir priduria, kad perkant transporto priemonę elektroninėje erdvėje, pirkėjas, jei tik pageidauja, turi teisę norimą automobilį išbandyti ir gyvai – bandomųjų važiavimų metu.
Be to, kas penktas apklausos dalyvis (21 proc.) išskyrė, kad jų apsipirkimo patirtį elektroninėje erdvėje pagerintų galimybė apžiūrėti automobilį 360 laipsnių kampu – t.y. iš visų vidaus ir išorės pusių.
„Įvairūs inovatyvūs sprendimai, kaip, pavyzdžiui, automatizuotos 360 laipsnių kameros pagalba įamžinti automobiliai daugiau kaip iš 455 skirtingų kampų, apimant automobilio interjerą ir eksterjerą, be abejo, elektroninę apsipirkimo patirtį gali paversti dar patogesne“, – sutinka P. Valiukėnas.
Visgi jis pažymi, kad nors ir tobulėjant internetu atliekamiems procesams, kurių metu, vos vienu mygtuko paspaudimu galima nusipirkti solidų pirkinį, vairuotojai tebe vertina fizinius apsilankymus prekybos vietose.
„Net ir internetu nusižiūrėjus norimą automobilį, pirkėjams yra malonu atvykti į prekybos vietą, pasikonsultuoti ir apžiūrėti automobilius gyvai“, – sako sertifikuotų automobilių prekybos vietų, veikiančių Vilniaus, Panevėžio ir Klaipėdos miestuose, vadovas.
Tyrimą Baltijos šalyse atliko visuomenės nuomonės tyrimų agentūra „Norstat Latvia“, 2022 metų rugpjūčio 12 – gruodžio 12 dienomis. Jo metu apklausta 708 vairuojančių 18-74 metų amžiaus gyventojų.