1.5 C
Telšiai
2025 / 01 / 22

Pranešant apie sudėtingėjančias oro sąlygas vairavimo instruktorius pataria: nepervertinkite savo jėgų

Ar jau skaitėte?

Sinoptikai perspėja, kad penktadienio vėlyvą vakarą ir šeštadienio naktį turėtume sulaukti stiprios stichijos. Dalyje Lietuvoje kils smarkus vėjas, pūgos, kai kur gali susidaryti ir plikledis. Būtent dėl šių priežasčių, vairavimo mokyklos direktorius Artūras Pakėnas gyventojams savaitgalį pataria likti namuose. Anot jo, jeigu jaučiate, kad vairavimo įgūdžiai nėra stiprūs – esant blogoms oro sąlygoms nėra nieko gėdingo atsisakyti nebūtinų kelionių.

- Reklama -

Pasak A. Pakėno, jeigu neturime suformuotų aiškių vairavimo įgūdžių geriau niekur nevažiuoti ir nerizikuoti. Esant blogoms oro sąlygoms tikimybė papulti į bėdą yra žymiai didesnė. Vis tik, jeigu kelionių atsisakyti neišeina būtina laikytis kelių svarbių taisyklių.

vairavimo mokyklos direktorius Artūras Pakėnas.  Nuotrauka iš asmeninio albumo.
vairavimo mokyklos direktorius Artūras Pakėnas. Nuotrauka iš asmeninio albumo.

Draudimo technologijų bendrovės „Balcia Insurance SE“ transporto draudimo produktų vadovas Tomas Lizūnas sako, kad žiemą, esant neprognozuojamoms oro sąlygoms KASKO draudimas kiekvienam vairuotojui yra būtinybė.

„Lietus, sniegas, apsunkina vairavimo sąlygas, tad esant tokiam orui, stenkitės neskubėti, vairuokite lėčiau. Tam, kad išvengtume finansinių nuostolių užsisakykite KASKO automobilių draudimą. Pastebime, kad šaltuoju sezonu šio draudimo poreikis išauga“, – teigia T. Lizūnas.

Saugų greitį kiekvienas turi pasirinkti individualiai

Anot vairavimo mokyklos „Amplius LT“ direktoriaus, vairuojant per pūgą, kai yra prastas matomumas reikėtų nepamiršti, kad niekas neberiboja greičio važiuojant lėtai.

„Važiuoti reikia tiek lėtai, kiek jaučiame, kad kontroliuojame ir matomumo, ir automobilio valdymo situaciją. Jeigu aš nieko nematau – neprivalau magistrale važiuoti 110-120 km/val. greičiu. Pas mus dažnai dar žmonės galvoja kitaip, todėl aš noriu priminti saugaus greičio apibrėžimą. Saugus greitis visada yra mažesnis už leistiną greitį ir jis yra pasirenkamas atsižvelgiant į susiklosčiusias oro sąlygas“, – teigia jis.

- Reklama -

Profesionalas sako, kad kiekvienas vairuotojas saugų greitį randa labai individualiai. Be to, saugus važiavimo greitis gali skirtis ir priklausomai nuo skirtingos kelio atkarpos.

„Yra ir dar vienas niuansas. Man pačiam yra tekę važiuoti paskui labai nepatyrusį vairuotoją, kuris važiavo labai lėtai. Aš jį puikiai supratau, pritariau jam, bet tokiais atvejais, kai dėl įvairių priežasčių važiuojame pernelyg lėtai ir paskui mus susikaupia eilė kitų vairuotojų – periodiškai turėtume sustoti ir praleisti susikaupusias mašinas. Keliuose yra tarpmiestinių autobusų stotelių, šalikelių, į kurias galima pasitraukti“, – sako A. Pakėnas.

Geriau laikytis didesnio atstumo tarp automobilių

Draudimo technologijų bendrovės „Balcia Insurance SE“ transporto draudimo produktų vadovas Tomas Lizūnas
Draudimo technologijų bendrovės „Balcia Insurance SE“ transporto draudimo produktų vadovas Tomas Lizūnas.

Dar vienas svarbus dalykas – vairuojant sudėtingomis sąlygomis reikėtų laikytis saugaus atstumo. Jis turi būti toks, kad priekyje esančiai mašinai staigiai pradėjus stabdyti jūs suspėtumėte sureaguoti ir sustoti. Anot jo, laikytis saugaus atstumo galima dviem būdais. Vienas – laikyti tik vieno automobilio distanciją, kad niekas net fiziškai negalėtų sutilpti į atsiradusį tarpą, tačiau tada atsiranda didesnis pavojus atsitrenkti.

„To pasekmės kartais būna, kai keli automobiliai susidaužia vienu metu, tad aš patarčiau daryti atvirkščiai – atstumą stipriai didinti. Kai atstumas tarp mašinų tampa ne 10, o 50 metrų ir kas nors į tarpą įlenda – negali to tarpo taip lengvai užkišti. Žinoma, pasitaiko įvairių atvejų, dėl to mums dar reikia tobulinti savo vairavimo kultūrą. Juk kai du žmonės kalbasi – tarp jų į susidariusį tarpą greičiausiai nelįsite. Čia lygiai taip pat“, – aiškina A. Pakėnas.

Kaip atpažinti plikledį?

Pavojingiausią eismui situaciją vairavimo profesionalas įvardija plikledį. Plikledis, anot jo, yra sunkiausiai kontroliuojamas ir važiuojant plikledžiu vairuotojams suvaldyti automobilį galimybė stipriai sumažėja. Jis pabrėžia, kad važiuoti grynu ledu mašina nėra pritaikyta, nebent automobilis yra specialiai tam paruoštas. Pavyzdžiui, turi dygliuotas padangas. Jeigu mašina jau pakliuvo ant ledo ir pradėjo slysti A. Pakėnas turi tik vieną patarimą – mažinti greitį.

„Greitį reikia mažinti tam, kad kuo mažesniu greičiu į kažką atsitrenktumėte ar nulėktumėte nuo kelio. Šiuolaikiniai automobiliai turi elektroninio stabilumo programą. Ji leidžia automobilį stabdyti ir valdyti vairu netgi tada, kai jis jau slysta. Taigi, svarbiausia – mažinti greitį ir bandyti nukreipti automobilį ten, kur mes norime, tačiau greičiausiai pasekmių išvengti vis tiek nebepavyks“, – sako jis.

Pasak eksperto, vairuojant reikia labai atidžiai stebėti kelią, pabandyti iš karto atpažinti plikledį: stebėti ar priekyje važiuojančios mašinos neslidinėja, taip pat kelio dangą, jos blizgesį.

„Pirmiausia plikledis susidaro ant viadukų, tiltų, keliose kuriuose iš šono yra miškai. Vis tik, svarbiausia, vairuojant yra tiesiog vairuoti. Neužsiiminėti pašaliniais dalykais. Nekalbėti telefonu su giminėmis, nespręsti darbinių problemų. Kuo blogesnės sąlygos – tuo didesnis dėmesys turi būti sutelktas į vairavimą“, – sako A. Pakėnas.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas 0 / 5. Balsų skaičius: 0

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Kadangi šis įrašas buvo naudingas...

Sekite mus socialiniuose tinkluose!

TOP naujienos

„Rimi“ įsigiję braškių pigiau nustebinsite mamą jos dienos proga: iškepkite šį pyragą (receptas)

Raudonos, sultingos ir kvapnios uogos tarsi signalizuoja, kad vasara jau netoli, o kol laukiame lietuviško braškių derliaus, galime pradžiuginti artimuosius pigiais desertais su atvežtomis...

Daugiau nei 90 proc. siuntų – jau kitą dieną

Dvigubai išaugus siuntų kiekiui, pačiu sudėtingiausiu karantino laikotarpiu 80 proc. LP EXPRESS savitarnos terminalais keliaujančių siuntų gavėjus pasiekė jau kitą dieną. Skaičiuojama, kad balandį...

Giedrius Poska. Ką bendro turi Hamletas ir būsimas pensininkas

„Būti ar nebūti“ – vienas iš tų klausimų, kurį neretai užduoda žmogus, panašiai kaip Viljamo Šekspyro sukurtas personažas Hamletas, siekdamas išspręsti jį kamuojančią dilemą. Pastarasiais...

Šąlant orams daugėja namų gaisrų – šie metai jau rekordiniai

Iš visų galimų nelaimingų atsitikimų gaisras yra daugiausiai nuostolių sukelianti ir brangiausiai gyventojams kainuojanti nelaimė. „Lietuvos draudimo“ duomenys rodo, kad šiemet gaisrų nuostoliams atlyginti...

Astrologinė prognozė balandžio 23-iajai, antradieniui

AVINAS. Jeigu nebuvote sutvarkę finansinių reikalų, grąžinę skolų, nesistebėkite, kad ant galvos užgrius rūpesčiai, išlaidos. Vakare galite pasielgti neįprastai, rizikingai – galbūt leisitės į avantiūrą. JAUTIS. Šiandieną aplinkiniams darysite prieštaringą įspūdį – vieniems pozityvų, kitiems...

„Xiaomi“ pristato naująją „Redmi Note 12” seriją: kokybė – prieinama kiekvienam

Plataus profilio elektronikos gamintojas „Xiaomi“ pristatė naujausią išmaniųjų telefonų seriją – „Redmi Note 12“. Naujieji modeliai išsiskiria savo fotografijos galimybėmis ir atnaujintomis funkcijomis. Pasak „Xiaomi“ mažmeninės prekybos Baltijos šalyse vadovo Tomo Valantino, šis įrenginys...

PORTALO SKAITOMIAUSI

JUMS PARINKTOS NAUJIENOS