Žiema ir šalti orai kelia daug iššūkių automobilių turėtojams. Kuomet oras atšąla, variklius pasidaro sunkiau užvesti, reikia valyti langus, o elektromobiliams pradeda greičiau išsikrauti baterijos. Ir nors į pastarąjį dalyką verta atkreipti dėmesį, tačiau šiame straipsnyje kalbėsime apie automobilius su vidaus degimo varikliais ir hibridus bei jų paruošimą žiemai. Apžvelgsime tai, kaip juos paruošti šiam laikui, kad vėliau nereikėtų rūpintis pagalba kelyje ar likti be automobilio. Pradėkime.
Pradėkite nuo tinkamų skysčių užpildymo
Kuomet termometrų stulpeliai krenta žemiau nulio, transporto priemonės eksploatacija ima kelti žymiai daugiau iššūkių. Visi vandens pagrindo skysčiai susiduria su užšalimo rizika, o visiems kitiems mazgams ima reikėti daug daugiau laiko, kad pasiektų darbinę temperatūrą. Mūsų pirmasis patarimas – užpildyti antifrizo ir langų plovimo skysčio bakelius su žiemos sezonui pritaikytomis medžiagomis. Būtent žieminiai šių tipų skysčiai pasižymi daug žemesne užšalimo temperatūra (pvz., -25, -30 ar net -40 laipsnių Celsijaus). Tiems, kurie nekeičia langų plovimo skysčio ir palieka vasarinį arba jį skiedžia su vandeniu gresia nemaloni situacija, kuomet tiesiog nebus kaip nusivalyti langų, kai juos kažkas aptaškys ar išpurvins. Tokį trūkumą turinti transporto priemonė nesuteiks didelio komforto kelyje.
Akumuliatoriaus pakrovimas, priežiūra, savalaikis keitimas
Išsikrovęs akumuliatorius – anokia naujiena. Su tokia problema yra susidūrę tikrai nemažai vairuotojų. Žiemą, kada temperatūra yra minusinė, akumuliatoriui reikia skirti daugiau dėmesio. Naudotus akumuliatorius turintys transporto priemonių savininkai, kai kada renkasi juos pakrauti prieš žiemą, kad nekiltų problemų eigoje. Jeigu siekiate neiškrauti, atidžiau planuokite keliones ir nepiktnaudžiaukite trumpais atstumais mat dviejų minučių išvyka į parduotuvę arba 1km ilgio kelionė iki garažo ir yra tai, kas greičiausiai iškrauna akumuliatorius. Daug kam aktualu bus ir pasikeisti seną įrenginį į naują. Jeigu jį eksploatavote ilgiau nei 5 metus, ko gero, kad tikrai pats laikas pasižiūrėti, kokie akumuliatoriai galėtų jį pakeisti. Išlaidos atsipirks su kaupu.
Taip pat nepamirškite įsigyti gnybtų (vadinamųjų krokodilų), kad pavyktų, net išsikrovus akumuliatoriui, transporto priemonę užvesti. Taip pat praverčia įtampos matuoklis ir akumuliatoriaus kroviklis. Tai tiesiog praktiška investicija.
Tinkamos padangos
Kad ir kaip savaime suprantamai atrodo šis punktas, labai nemaža vairuotojų ir TP savininkų dalis pamiršta pasikeisti padangas ir dėl to gauna įspėjimus ar nuobaudas bei dedasi jau pernelyg sudėvėtas padangas. Apie padangų būklę jums nebūtinai viską atskleis vizuali apžiūra. Plika akimi, bent jau nepakėlus automobilio arba nepalindus po apačia, kad matytųsi visi ratai, ne visuomet įmanoma pasakyti apie pilną padangos sveikatą. Rekomenduojame nuimtas padangas nuodugniai apžiūrėti prieš jas uždedant ant automobilio bei pasitarti su serviso ar dirbtuvių darbuotojais bei gauti jų patarimus. Galbūt pats laikas įsigyti naujas padangas?
Šildymo sistemos patikra
Žiemą važiuoti su automobiliu, kuriame neveikia šildymas – be galo nepatogu ir nemalonu. Dėl šalčio gali kilti rizika ir saugumui, nes vairuotojas bus pernelyg įsitempęs, sulėtės jo(-s) reakcija. Jeigu kyla nors menkiausių dvejonių dėl to, kaip veikia jūsų automobilyje esanti šildymo sistema, būtinai užsukite į autoservisą jos patikrai. Visa esanti įranga, skirta komfortui, gali būti patikrinta. Tiek vairo, tiek sėdynių ar salono šildymas turėtų veikti nepriekaištingai. Jau geriau apie tai sužinoti kokį rugsėjo, o ne sausio mėnesį…
Užvedimo sistemos patikra
Daug ką žiemos metu vargina ir prastai veikianti degimo sistema. Dėl jos susidėvėjimo arba gedimų būna sunku ar net neįmanoma užvesti automobilį šaltu oru. Rekomenduojama, kilus įtarimui, nedelsti ir visada patikrinti tai servise. Tikrai nepatogu ryte sužinoti, kad automobilio neužvesite ir prie -20OC turėsite važiuoti su viešuoju transportu ar taksi bei nesate tam pasiruošę.