-1.9 C
Telšiai
2025 / 02 / 08

Kaip pailginti pavarų sistemos tarnavimo laiką?

Ar jau skaitėte?

Daugelį metų girdėjome apie kovą tarp paskirstymo grandinės ir diržo, kurioje aiškią persvarą turėjo paskirstymo grandinės – jei automobiliai būdavo tinkamai prižiūrimi, jos tarnaudavo žymiai ilgiau, o vairuotojai sutaupydavo. Dabar plieno persvara prieš gumą ir audinį sumažėjo, o ekspertai pabrėžia, kad viena priežasčių, kodėl paskirstymo grandinės ir diržai tarnauja trumpiau – netinkama alyva ir jos keitimo intervalai. Ką svarbiausia žinoti, norint užtikrinti sklandų paskirstymo mechanizmo funkcionavimą?

- Reklama -

Alyvos trūkumas – rizika sugadinti grandinę

 Automobilio paskirstymo mechanizmas – tai sistema, kuri reguliuoja oro tiekimą į cilindrus, taip pat išmetamųjų dujų, atsirandančių sudegus oro ir degalų mišiniui, šalinimą iš cilindrų. Tipinį paskirstymo mechanizmą sudaro ne tik alkūninis velenas, paskirstymo velenai su krumpliaračiais ar galią perduodančiais elementais, bet ir visi su mechanizmu susieti papildomi komponentai.

Mechanikas tikrina automobilio paskirstymo grandinę ir alyvos lygį, siekdamas užtikrinti sklandų variklio veikimą.
Mechanikas tikrina automobilio paskirstymo grandinę ir alyvos lygį, siekdamas užtikrinti sklandų variklio veikimą.

„Paskirstymo sistemos valdymui šiuolaikiniuose varikliuose yra naudojami diržai, esantys variklio išorėje (po apsaugine uždanga) arba grandinės, įdiegtos variklio viduje. Ilgą laiką vairuotojai nesutarė, kas geriau – paskirstymo grandinė ar diržas, bet rinka greitai išsprendė šį klausimą, kuomet visi gamintojai pradėjo naudoti dantytų diržų pavaras. Tiesa, pastaraisiais metais kai kurie gamintojai naudoja dar ir 2008 m. pasirodžiusį specifinį hibridą – paskirstymo diržą, veikiantį alyvoje (vadinamoji, karštos alyvos technologija). Vieni tokių variklių pavyzdžių – „1.2 PureTech“ iš PSA arba „1.0 EcoBoot“ iš „Ford“, – pasakoja Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovas Tomas Mareckas.

Pasak eksperto, kad paskirstymo mechanizmas sklandžiai funkcionuotų, visi paskirstymo sistemos elementai turi veikti saugiai ir patikimai. Visgi šiandien vis dar gausu mitų apie tai, kad grandinė negenda, o kokybišką alyva pasirinkti vis dar pamirštama.

 „Grandinė keičiama ir kartais tai yra aiškiai apibrėžta transporto priemonės gamintojo – verta pasitikrinti informaciją automobilio knygelėje. Tad nors kai kurie gamintojai nurodo, kad grandinės keisti apskritai nereikia –  neva ji turėtų tarnauti tiek, kiek ir variklis – ne visi meistrai linkę su tuo sutikti. Jei paleidus šaltą variklį arba važiuojant girdimas triukšmingas paskirstymo grandinės veikimas, tai signalas, kad tepimo sistemoje trūksta variklio alyvos, o tai kelia pavojų varikliui. Norint išvengti grandinės susidėvėjimo sistemos būklę rekomenduojama tikrinti kas antrą alyvos keitimą “, – akcentuoja T. Mareckas.

Paskirstymo grandinė yra sandariai uždengta, todėl plika akimi jos gedimų nepastebėsime. Pagrindiniai dažniausiai pastebimi gedimo požymiai – tarškėjimas, kurio dažnis didėja kartu su variklio sūkiais, netolygus variklio darbas, ryškus galios sumažėjimas ir padidėjusios degalų sąnaudos ar prietaisų skydelyje užsidegusi kontrolinė lemputė.

- Reklama -

Kokybiška alyva – efektyviam paskirstymo mechanizmo veikimui

 Kad ir kurio pavaros tipo transporto priemonę bepasirinktų vairuotojai, pasak ekspertų, egzistuoja viena svarbi taisyklė – ypatingą dėmesį skirti varikio alyvai, kuri yra labai svarbus šios sistemos ilgaamžiškumo ir gedimo indikatorius.

„Tai ypač aktualu paskirstymo grandinei – kartais tiek ji, tiek su ja sąveikaujantys elementai yra visiškai tvarkingi, o netinkamą jų darbą gali sukelti netinkamos, žemos kokybės arba senos variklio alyvos naudojimas. Viena iš priežasčių, kodėl paskirstymo grandinė nutrūksta ir automobiliai atsiduria autoservisuose, yra netinkama variklio alyvos kokybė, klampumas ar lygis. Per mažas alyvos lygis gali sugadinti paskirstymo pavarą, o tai neišvengiamai sulaužys ir pačią grandinę net esant nedidelei jos apkrovai. Dėl šios priežasties aukšta alyvos kokybė ir grynumas yra būtinos sąlygos, siekiant, kad paskirstymo grandinė tarnautų ilgiau“, – akcentuoja Andrzejus Husiatynskis, „TotalEnergies“ Techninio skyriaus vadovas.

Eksperto teigimu, tas pats aktualu ir „karštos alyvos“ paskirstymo pavaros tipo sistemai. „Norint, kad paskirstymo diržas kuo ilgiau tarnautų alyvos vonelėje, būtina naudoti transporto priemonės gamintojo rekomenduojamą alyvą. Pavyzdžiui, nuo 2021 m. „Citroen C4 Cactus“, kuriame sumontuotas 1,2 „PureTech 130 AG“ variklis su karštoje alyvoje veikiančiu paskirstymo diržu, rekomenduoja rinktis „TotalEnergies Quartz Ineo First 0W-30“ alyvą“, – teigia ekspertas.

„Paprastai paskirstymo diržas turėtų būti keičiamas panašiais laiko intervalais kaip ir alyva, atsižvelgiant į vairuotojo vairavimo stilių ir transporto priemonių eksploatavimo sąlygas. Jei važinėjate tik mieste, įveikdamas trumpus atstumus, kuomet variklis negali pakankamai sušilti, yra apsunkinamas alyvos darbas, o joje besikaupiantis purvas ar kuras gali turėti įtakos diržo tarnavimo laikui. Tokiu atveju jis būtinai turi būti pakeistas anksčiau. Kai važiuojame ilgesnius atstumus, o variklis turi galimybę sušilti, galima išnaudoti maksimalius gamintojo rekomenduojamus diržo keitimo intervalus“, – patarimais dalijasi „TotalEnergies“ ekspertas A. Husiatynskis.

Norint išvengti problemų, svarbu alyvą keisti laiku, palaikyti tinkamą jos lygį variklyje, o naudojant vidaus degimo varikliais varomas transporto priemones reikia atsižvelgti ir į alyvos suderinamumą su elastomerais bei guma, iš kurių gaminami diržai.

„Daug kas priklauso ir nuo vairuotojo vairavimo stiliaus. Dėl agresyvaus vairavimo automobilio alyva greičiau praras norimus kokybės ir klampumo parametrus, taigi ir tepimo bei aušinimo savybes, o tai gali turėti lemiamos įtakos variklio gedimui“, – perspėja „TotalEnergies“ ekspertas.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas 0 / 5. Balsų skaičius: 0

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Kadangi šis įrašas buvo naudingas...

Sekite mus socialiniuose tinkluose!

TOP naujienos

Kokią kolageno rūšį pasirinkti?

Renkantis kolageno papildus visada kyla klausimas, kokią rūšį geriausia pasirinkti? Dominuoja 3 rūšių kolagenai: geriamasis, tepamasis ir injekcinis. Skystas kolagenas yra labiausiai paplitęs bei...

Rudens vakarai ilgi ir nuobodūs? 3 idėjos, ką veikti su draugais

Orams šaltėjant, o dienoms trumpėjant vis mažiau norisi kišti nosį iš namų. Kad tamsūs rudens vakarai namuose neprailgtų, pasikvieskite į svečius draugų. Pateikiame keletą...

Horoskopai kovo 25 dienai

AVINASProtingais žodžiais ir nuoširdžiu dėmesiu šiandien bene kiekvieną priešininką patrauksite į savo pusę. Atminkite, jus gali pražudyti skubotumas! Būtinai susitikite su senu draugu ar...

Pabodo tradiciniai kiaulienos troškiniai? Egzotikos įneš ispanų virtuvės paslaptys ir nesunkus receptas

Nors kiauliena yra viena populiariausių ir lietuvių mėgstamiausių mėsų, ji taip pat plačiai vartojama ir viso pasaulio virtuvėse. Turtingu kulinariniu paveldu garsėjančioje Ispanijoje kiaulienos...

Horoskopai sausio 15 dienai

AVINASŠirdis šiek tiek virpa prieš svarbų ir atsakingą žingsnį, bet neturėtumėt to gėdytis. Šiam svarbiam momentui pakankamai ilgai ruošėtės, ir nors šauti šampaną dar per anksti, pagrįstai galite tikėtis sėkmės. JAUTISNet ir patys didieji teisuoliai...

Valstybinė mokesčių inspekcija pati primis apie nesumokėtus mokesčius

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, kad šiandien pradeda siųsti priminimus gyventojams, deklaravusiems pajamas, tačiau laiku nesumokėjusiems deklaruoto mokėtino gyventojų pajamų mokesčio (GPM). Artimiausiomis dienomis priminimus gaus daugiau nei 55 tūkst. gyventojų, kurie yra nesumokėję...

PORTALO SKAITOMIAUSI

JUMS PARINKTOS NAUJIENOS