Kai kuriems žmonėms paskolos asocijuojasi su kompleksiškomis situacijomis, kada papildomi įsipareigojimai gali apsunkinti einamuosius ar ateities planus. Visgi, tokios situacijos gali tapti realios tik tada, jei neatsižvelgiama į esmines finansinio raštingumo taisykles bei pasirenkami neatsakingi ir nepatikimi skolintojai. Minint Finansinio raštingumo dieną, ekspertai išskiria į ką reikėtų atkreipti dėmesį prieš imant paskolą bei kaip apsisaugoti nuo prastų skolinimosi sprendimų.
Prieš imdamas paskolą kiekvienas asmuo turėtų įsivertinti, kiek iš tiesų jam reikia norimos įsigyti paslaugos ar produkto. Būtina pasverti ir tai, ar galima reikiamą sumą sutaupyti per protingą laiko tarpą, ar to padaryti nepavyks, nes pinigų reikia staiga.
Pavyzdžiui, jei žmogų pradeda kankinti netikėtos dantų problemos, tačiau lėšų atseikėjimas iš santaupų ar einamojo atlyginimo sukeltų finansinį diskomfortą, pasiskolinti papildomų lėšų greičiausiai būtų tvarus žingsnis. Nors odontologų paslaugos yra gana brangios, laiku nepasirūpinant dantimis, vėliau gali tekti į jų taisymą investuoti dar daugiau pinigų.
„Skolintis nekilnojamo turto įsigijimui ar atnaujinimui taip pat gali atrodyti išmintinga idėja, nes šiuo atveju dažnai vyrauja didelės pinigų sumos, kurioms padengti taip pat geriausiai pasitarnauja paskola. Visgi, pinigų skolinimasis atostogoms ar kitoms nebūtinoms išlaidoms jau gali būti įvardijamas kaip neatsakingas elgesys“, – sako „IPF Digital Lietuva“, valdančios prekės ženklus „Creditea“ ir „Credit24“, vadovas Tomas Bataitis.
Neskubėkite daryti sprendimų
Anot T. Bataičio, visada yra naudinga turėti finansinį rezervą, ypač nenumatytoms išlaidoms. Jis pabrėžia, kad nutikus tokiems atvejams, pirmasis žingsnis turėtų būti paprašyti kelių paskolas išduodančių įmonių pateikti pasiūlymus ir juos palyginti. Mat kiekviena įmonė veikia skirtingais principais, o taip pat labai svarbu atkreipti dėmesį į administracinių mokesčių ir palūkanų skirtumą.
„Niekada nesirinkite pirmojo pasitaikiusio varianto. Internete apstu įvairių platformų, į kurias suvedus tam tikrus duomenis, galima palyginti, kuri bendrovė išduoda paskolas asmeniškai jums palankiausiomis sąlygomis. Patartina pasidomėti, ar pasirinkta paskola yra lanksti – galbūt galima grąžinti paskolą greičiau, o gal kaip tik – tik minimalią sumą? Rekomenduočiau taip pat pasiteirauti, ar yra galimybė neapmokestinamai sumokėti papildomas įmokas ir ar su paskola nėra susijusių paslėptų mokesčių“, – patarimais dalijasi T. Bataitis.
Jis paaiškina, kad remiantis tam tikromis praktikomis, galima gana lengvai atpažinti, ar paskolą išduodanti bendrovė yra teisingas pasirinkimas. T. Bataitis dalijasi penkiais svarbiausiais aspektais, į kuriuos vertėtų atsižvelgti prieš sudarant sutartį su paskolų įmone.
Skaidrumas
Atsakingas skolintojas visas paskolos sąlygas išdėstys aiškiai ir neklaidindamas. Įskaitant palūkanų normą, mokesčius, visą paskolos kainą ir grąžinimo grafiką. Taip pat sudarysite oficialią sutartį, kurioje atsispindės visos sąlygos ir scenarijai, pavyzdžiui, ar bendrovė taikys papildomus mokesčius už išankstinį paskolos grąžinimą ar baudas už praleistus mokėjimus.
Kredito apsauga
Atsižvelgiant į jūsų pajamas ir kreditingumą, jums turėtų būti pasiūlytos tokios paskolos sąlygos, kurios tenkins abi puses. Tik taip bus galima išvengti rizikos kredito istorijai, mat šis faktorius yra nuodugniai tikrinamas išsiimant įvairias paskolas vėliau. O jei kredito istorija bus prasta, ateityje suprastės sąlygos finansavimo gavimui. Taip pat turėtų būti kartu suplanuojami paskolos grąžinimo terminai ir grafikas.
Sąžiningos kainos
Atsakinga ir licencijuota bendrovė ne tik laikysis visų su pinigų skolinimu susijusių taisyklių ir įstatymų, bet ir visada pasiūlys sąžiningas ir konkurencingas, lyginant su kitais rinkos dalyviais, palūkanų normas. Taip pat visada atskleis visus su paskola susijusius papildomus mokesčius ar rinkliavas.
Operatyvumas
Paskolų bendrovė į procesą įtrauks klientų aptarnavimo komandą, kuri operatyviai reaguos ir bus pasirengusi atsakyti į bet kokius su paskola susijusius klausimus ar išspręsti iškilusias problemas. Vienas pagrindinių bendrovės prioritetų visada bus profesionalios ir aiškios konsultacijos, kurios padės klientui išmokti ar suprasti įvairius su paskolomis susijusius niuansus.
Visapusiškas dialogas
Kartas nuo karto, klientų kritika ar nepasitenkinimas yra neišvengiama verslo dalis, nepaisant kokioje rinkoje įmonė specializuojasi. Tačiau paskolas išduodančių įmonių atveju, į neigiamus komentarus reikėtų žvelgti rimtai. Svarbu, kad įmonė nieko neslėptų ir nešalintų komentarų, greitai spręstų kilusius klausimus. Dialogas tarp abiejų šalių yra esminis bendradarbiavimo aspektas.