Greičiausiai yra tekę girdėti sakant, kad automobilis yra nuolatinės investicijos. Iš dalies tai yra tiesa, tačiau tinkamai prižiūrima transporto priemonė reikalauja jų ženkliai mažiau. Automobilių savininkai žino, kad didelį dėmesį vertą skirti sistemoms, kurios yra atsakingos už automobilio funkcionalumą ir saugumą, t. y., varikliui ir stabdžiams, todėl šiandien pakalbėsime apie stabdžių skystį bei priedus alyvai.
Kas yra stabdžių skystis ir kokia jo paskirtis?

Stabdžių skystis – tai į transporto priemonės stabdžių sistemą pilamas skystis, kuris iš principo yra viena svarbiausių stabdžių sistemos dalių. Stabdžių skystis yra gaminamas glikolio arba silikono pagrindu. Šio skysčio paskirtis yra užtikrinti tikslų ir stabilų stabdžių sistemos veikimą bei jos apsaugą nuo korozijos.
Stabdžių skysčio klasifikacija
Stabdžių skysčiai yra klasifikuojami, atsižvelgiant į DOT normų reikalavimus pagal klampumą ir virimo temperatūrą. Pažymėtina, kad klampumas yra nustatomas, esant dviem temperatūroms, t. y., +100 laipsnių pagal Celsijų ir -40 laipsnių pagal Celsijų. O štai virimo temperatūra yra skirstoma į „sauso“ (sudėtyje nėra vandens) ir „drėgno“ (sudėtyje yra 3,5 proc. vandens) skysčio virimo temperatūras. Stabdžių skysčiai yra skirstomi į DOT-2, DOT-3, DOT-4, DOT-5 ir DOT-5.1. Ar žinote, kuo šie stabdžių skysčiai skiriasi vieni nuo kitų? Stabdžių skystis, žymimas DOT-2, yra mineralinis stabdžių skystis. Šis stabdžių skystis iš esmės jau yra praktiškai nebenaudojamas, todėl apie jį daug diskutuoti neverta. Stabdžių skystis DOT-3 gali būti naudojamas hidraulinėse stabdžių ir sankabos sistemose. Automobilių, kurių stabdžių ir sankabos sistemai tinka šis stabdžių skystis, instrukcijose šis faktas yra paminėtas. Pažymėtina, kad DOT-3 stabdžių skystis gali būti maišomas su DOT-4 stabdžių skysčiu. DOT-4 stabdžių skystis yra visiškai sintetinis stabdžių skystis, kuris yra naudojamas didelės apkrovos stabdžių sistemose. Šis stabdžių skystis turi aukštą cheminį stabilumą bei pasižymi neutralumu stabdžių sistemos sandarikliams ir metalinėms dalims. Stabdžių skystis, žymimas DOT-4+, taip pat yra sintetinis skystis su korozijos ir oksidacijos inhibitoriais. Pažymėtina, kad DOT-4+ stabdžių skystis gali būti maišomas su DOT-4 ir DOT-5.1. stabdžių skysčiais. DOT-5 stabdžių skystis nėra naudojamas standartinėse transporto priemonėse. DOT-5.1 stabdžių skystis tinka visoms hidraulinės stabdžių bei sankabos sistemoms, reikalaujančioms ne silikoninio sintetinio skysčio. Šis stabdžių skystis puikiai tinka transporto priemonėms su ABS bei stabilumo kontrolės sistemomis.
Kas yra tepalų priedai?
Tepalų priedai – tai variklio alyvos priedai, variklio alyvos klampumo stabilizatoriai, alyvos dūminingumą mažinantys priedai, priemonės, stabdančios alyvos varvėjimą, variklio gaivikliai, variklio alyvos priedas su hidro pakėlikliais ir t. t. Variklio alyvos priedai yra tokie tepalų priedai, kurie esant aukštai temperatūrai didina variklio alyvos klampumą, sumažina alyvos sąnaudas dėl jos galimo pratekėjimo pro stūmoklius ir vožtuvų kreipiančiąsias įvores, taip pat atnaujinantys guminius alyvos riebokšlius ir sandarinimo žiedus, atkuriantys kompresiją ir alyvos slėgį ir, kas taip pat yra labai svarbu, nekenkiantys kataliziniams konverteriams. Variklio alyvos klampumo stabilizatoriai – tai alyvos priedas, kuris pagerina sandarumą tarp stūmoklių žiedų ir cilindrų sienelių, stabilizuoja ir koreguoja alyvos klampos sumažėjimą, užtikrina pastovų slėgį ir t. t. Dūminingumą mažinantys priedai – tai tokie priedai, kurie sumažina dėl sudegusios alyvos išmetamų dūmų kiekį, pagerina kompresijos savybes, padeda išlaikyti švarią variklio alyva ir t. t.