6.5 C
Telšiai
2024 / 04 / 20

5 populiariausi mitai apie skambučių centro darbuotojų kasdienybę

Ar jau skaitėte?

Milžiniškas darbo krūvis praktiškai be jokių pertraukų, ankštas ir triukšmingas biuras, kuriame nėra jokios asmeninės erdvės, ar tik studentams skirtas darbas, neturintis perspektyvų. Tai – tik vos keli mitai, lydintys skambučių centro darbuotojų kasdienybę. Tačiau pasak klientų aptarnavimo ir verslo paslaugų ekspertų, šių specialistų darbas gerokai prasilenkia su tokiais stereotipais. Kokie yra populiariausi su klientų aptarnavimo sritimi susiję mitai ir kodėl jie yra klaidingi?

- Reklama -

Pirmas mitas: darbdaviai neinvestuoja į darbuotojų gerovę ir edukaciją

Skambučių centro darbuotojus samdantys darbdaviai praktiškai neinvestuoja į jų edukaciją ir gerovę – toks itin populiarus mitas labai dažnai lydi šių specialistų darbą. Tačiau klientų aptarnavimo ir verslo paslaugų įmonės „Majorel Lithuania“ mokymų ir kokybės vadovė Ieva Rūkienė sako – komandos mokymams bendrovės turi skirti lėšas, investuoti daug dėmesio bei laiko į darbuotojų paruošimą ir gerovę. Pavyzdžiui, dar prieš atsakydami į pirmąjį klientų skambutį, įmonės darbuotojai daugiau nei dvi savaites mokosi, o intensyvūs mokymai trunka pilną darbo dieną.

„Baigus mokymus, mūsų specialistų paruošimo komanda ir toliau skiria daug laiko, žinių bei įgūdžių lavinimui. Ji asmeniškai susitinka su darbuotojais, apžvelgia darbo progresą, kartu moko, kaip geriau valdyti skambučius ir įgauti daugiau pasitikėjimo. Mūsų mokymų programa yra globali, kiekvienas darbuotojas paruošiamas pagal vienodą standartą. Pradedame nuo susipažinimo su kompanija, komanda, biuru ir vėliau laipsniškai bei detaliai supažindiname su visa darbo specifika. Šį darbą lydi įvairios situacijos, reikalaujančios taktiškų sprendimų, empatijos, gebėjimo suvaldyti klientų lūkesčius ir išlaikyti profesionalumą. Todėl vertiname bendradarbiavimą, idėjų dalinimąsi, nuolatinį norą mokytis bei gilinti profesines žinias“, – akcentuoja I. Rūkienė.

Pardavėjų ir vadovų mokymų ekspertas Darius Čibonis tikina – šioje sferoje turėtų dirbti natūraliai paslaugūs žmonės, kurių pagrindinis tikslas – nuolat bent šiek tiek viršyti klientų lūkesčius: „Tokie specialistai, esant konfliktinei situacijai dėl jų atstovaujamos įmonės kaltės, turi nevengti atsiprašyti. Taip pat nesiginčyti su nepatenkintu klientu. Tai yra pačios pirmosios ir pagrindinės taisyklės, kurių laikytis ir mokome darbuotojus. Toliau didėjant gyvenimo tempui, visi nori specialistų, kurie greitai ir tiksliai identifikuotų kliento poreikį bei pasiūlytų taiklų sprendimą, o atlikdami paslaugą padarytų bent 1,5% daugiau, nei iš jo tikėtasi.“

Mokymų ir kokybės vadovė I. Rūkienė dar priduria, kad be dėmesio mokymams, įmonėse ypač svarbu puoselėti komandos gerovę, atsižvelgi į darbuotojų emocinę ir fizinę sveikatą. Nesvarbu, kokioje sferoje dirbi, visur svarbu vykdyti įvairias veiklas orientuotas į kolegų interesus, ar tai yra sportas, menai, vakarėliai, ar kiti pomėgiai.

Antras mitas: triukšminga darbo aplinka, nėra asmeninės erdvės

Kitas populiarus mitas apie skambučių centro darbuotojų kasdienybę – įsivaizduojama stereotipinė jų darbo aplinka. Neretai galvojama, kad šie specialistai neturi pakankamai asmeninės erdvės, dirba triukšminguose ir ankštuose biuruose, yra atskirti tik sienelėmis.

- Reklama -

Tačiau pasak „Majorel Lithuania“ operacijų vadovės Aistės Černiauskaitės, net ir dirbant skambučių centre, galima dirbti hibridiniu arba visiškai nuotoliniu būdu. Taip darbuotojai sau priimtiną darbo erdvę gali susikurti namuose, o tokio pasirinkimo galimybė itin pozityviai veikia komandą, lemdama geresnius jos veiklos rezultatus.

„Pavyzdžiui, mūsų biuro erdvės gerokai prasilenkia su stereotipiniu įsivaizdavimu. Kiekvienas darbuotojas turi atskirą, visiškai paruoštą darbo vietą. Biuras yra erdvus, su poilsio erdvėmis, masažo kėdėmis, žaidimų kambariu. Jame taip pat įrengtos kelios virtuvėlės, kuriose – kavos aparatai, švieži vaisiai. Tačiau jei darbuotojas nori dirbti namuose, specialistui suteikiame visą darbo įrangą, kuri yra pasiekiama ir biure. Kolegos turi darbo stalus, patogias kėdes, o įmonė moka ir mėnesinę kompensaciją už elektrą ar internetą dirbantiems nuotoliu“, – teigia A. Černiauskaitė.

Trečias mitas: darbas skambučių centre skirtas tik jauniems žmonėms

Dar vienas gajus mitas – daugelis galvoja, kad darbas skambučių centre skirtas tik jauniems žmonėms ir yra tik laikina stotelė siekiant tolimesnės karjeros. Tačiau „Majorel Lithuania“ žmogiškųjų išteklių verslo partnerė Ieva Šedienė sako, kad šią veiklą renkasi ne tik studentai ar jaunuoliai.

„Nemažai daliai mūsų darbuotojų darbas skambučių centre nėra pirmasis. Tai įmonei atneša dar didesnę naudą – šie specialistai dalinasi savo patirtimi, įžvalgomis ir patarimais su jaunesniais kolegomis. Todėl gali puikiai juos išmokyti. Be to, samdydami naujus darbuotojus, kandidatų amžiui neskiriame jokio dėmesio. Taigi, jei mūsų ir būsimojo kolegos vertybės bei požiūris į darbą sutampa, visiškai nesvarbu, jam 18 ar 60 metų – virš 60 proc. įmonės specialistų yra vyresni nei 30 metų“, – pabrėžia I. Šedienė.

Ketvirtas mitas: klientų aptarnavimo specialistus pakeis robotai

Dažnas apie skambučių centrą turi ir tokią nuomonę – neva robotai artimiausiu metu pakeis visus jo darbuotojus. Tiesa tokia, kad toks įsitikinimas klaidingas. Reikėtų nepamiršti, kad dirbtinis intelektas gali atlikti tik techninį darbą, o žmogaus empatija ir bendravimo sugebėjimai kol kas yra nepakeičiami.

„Žinoma, robotai – sparčiai tobulėja ir vis geriau atlieka mechaninius darbus, tačiau klientų aptarnavimo telefonu specialistams nevertėtų baimintis. Visos naujai atsiradusios technologijos nuo darbuotojų pečių nuima monotonišką, nuobodų, kūrybos stokojantį darbą, pakeisdamos jį aukštesnės kompetencijos reikalaujančia veikla. Todėl robotai ar dirbtinis intelektas tik padidina žmogaus efektyvumą ir sukuria daugiau darbo vietų, tačiau šioje sferoje ypač svarbus yra žmogiškasis ryšys su klientais“, – nesijaudinti dėl ateities siūlo I. Rūkienė.

Penktas mitas: skambučių centro darbuotojai dirba be pertraukų

O ką galvoti apie įtemptą darbuotojų grafiką ir darbą be jokių pertraukėlių? Pasak A. Černiauskaitės, tai tik dar vienas klaidingas mitas, lydintis skambučių centro kasdienybę.

„Kaip ir visos kitos įmonės, taip ir skambučių centrai veiklą vykdo vadovaudamiesi Darbo kodeksu ir visais įstatymais. Darbuotojų grafikai yra lankstūs, dirbama keliomis pamainomis, specialistai žino savo darbo grafiką mėnesį į priekį. Jie taip pat turi galimybes išreikšti pageidavimus, kokiu grafiku norėtų dirbti, gali laisvai keistis pamainomis su kitais darbuotojais. Taip pat darbuotojai visada gali atsisakyti dirbti valstybinių švenčių metu, mes savo ruožtu visada stengiamės peržiūrėti jų pageidavimus ir rasti geriausią sprendimą“, – pasakoja A. Černiauskaitė.

Karolis Adamonis

TOP naujienos

„Rimi“ toliau didina sertifikuotų ingredientų skaičių privačios etiketės produktuose

Lietuviai vis daugiau dėmesio skiria tvariems, ekologiškiems ir kokybiškiems gaminiams. Rinkdamiesi produktus parduotuvių lentynose gyventojai atkreipia dėmesį į jų kilmės šalį, sudėtį bei kokybę...

Moliūgas moliūgui nelygus: sužinokite, iš kurio galima pasigaminsite gardžiausią risotą ir kur dėti likučius

Rudens sezonas neįsivaizduojamas be ryškiaspalvių moliūgų ir jų patiekalų: atvėsus orams namų virtuvėse pradeda garuoti moliūgų blyneliai ir sriubos. Vis dėlto, verta ištrūkti iš...

Horoskopai lapkričio 17 dienai

AVINASJūsų intuityvūs sprendimai šiandien bus stebinančiai tikslūs. Gera diena azartiniams žaidimams. Šįvakar galite sulaukti geidžiamo svečio. Apsimeskite maloniai nustebęs, nors iš tiesų širdyje to...

Startuoja socialinė iniciatyva portalų klonams naikinti: gyventojai raginami pranešti apie įtartinus atvejus

Penktadienį Lietuvoje startuoja pirmoji socialinė iniciatyva skaitmeninės žiniasklaidos rinkoje, kuria siekiama fiksuoti socialinių tinklų erdvėje atsirandančius portalų klonus ir jų veiklą užkardyti. Bendradarbiavimą projekte...

Teismas panaikino Licencijavimo skyriaus sprendimą neišduoti prieš 20 m. teistam asmeniui leidimo laikyti ginklus

Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) tenkino asmens prašymą panaikinti policijos Licencijavimo skyriaus sprendimą atsisakyti išduoti jam leidimą laikyti ginklus dėl prieš 20 metų įvykdytos nusikalstamos veikos. Kaip pranešė VAAT, pareiškėjas kreipėsi į teismą, prašydamas panaikinti...

Ragina tučtuojau pakeisti senas SIM korteles – to nepadarę gali likti be ryšio

Kitą savaitę prasidedant mokinių rudens atostogoms, tėvai su nekantrumu laukia net dvi laisvas nuo darbo dienas praleisti keliaujant su šeima. Vis tik, padangių aukštumas pasiekusios lėktuvų bilietų ir viešbučių kainos – ne vienintelis daugelio...

PORTALO SKAITOMIAUSI

JUMS PARINKTOS NAUJIENOS